Monday, November 14, 2011

Z is for Zillah who drank too much gin


Setul ăsta mi-a amintit cît de mult îmi place Edward Gorey. Poveștile sale de un neo-victorianism delicios de lugubru, cu personaje ciudate, accidente fatale, imagistică suprarealistă și jocuri de cuvinte deștepte, mi-au servit mereu de inspirație și gimnastică mentală.

Mi-am cumpărat Freshwater: A Comedy, de Virginia Woolf în mare parte pentru desenele realizate de Gorey iar dacă aș avea vreodată norocul ca Olympia Le-Tan să se ofere să-mi colecționeze una din faimoasele ei genți plic cu coperți de cărți, aș alege fără preget una ilustrată de maestru, preferabil asta:


Marea suferință a vieții mele recente a fost că nu am putut ajunge la Boston Atheneum, să sorb din ochi expoziția Elegant Enigmas: The Art of Edward Gorey, care a ținut pînă pe 4 iunie. Aș fi văzut acolo ilustrații în cerneală, schițe preparatorii, desene nepublicate, păpuși handmade rare, făcute după chipul și asemănarea personajelor lui Gorey. Și era doar cinci dolari intrarea, și te lăsau o oră să zburzi nestingherit printre desene... *sigh* ... Partea bună e ca a apărut un album omonim cu toată tărășenia petrecută în cadrul expoziției, un album pe care e musai ca mie să mi-l aducă Moș Crăciun. Sau Moș Nicolae, că nu mai am răbdare. A se comanda frumos și simplu de pe amazon.


Și dacă tot suntem la capitolul cărți de Gorey pe care mi le-aș dori în bibliotecă, I would kill to receive The Water Flowers, ”an amusing tale detailing the perils of white sauce”. Se pare că e out of print, dar mai poate fi găsită o copie aici.

No comments:

Post a Comment